Start page



| In music
| On paper
| On video
| Face-to-face
| Accommodation
| Shop














| About us| Our dreams | Contact | Forum | Inspiration | | English |




| Drømmer for livet |
Sider, som er på dansk, her på dette websted

       
På et tidspunkt, når vi får tid, oversætter vi alle websiderne på dette site til dansk. Det kommer hen ad vejen.
Nedenfor er indtil videre et par artikler, som er skrevet på dansk, og som handler om emnet drømme:





        
| Artikler |

1. Artikel om drømme og kreativitet:

Jeg drømte mig en idé i nat

Kan vi få flere originale ideer og blive mere kreative ved at lytte til vores natlige drømme? Stifterne af en ny forening mener, studiet af drømme bør være pensum i enhver dansk folkeskole

Tekst: Mik Aidt    •    Illustrationer: Dorte Karstensen


Denne artikel blev bragt i Samvirke, september 2005 (i en kortere version)


Klik på ikonet for at downloade


2. Artikel om børn, drømme og pædagogik

Drømmene ind i klasselokalet

[Alternativ arbejdstitel:]
Børns drømmefortællinger

Studiet af drømme bør inddrages i børnenes undervisning, mener stifterne af en ny forening. Her fortæller antropolog Jette Cabo om hvordan arbejdet med børns fortællinger om deres drømme kan inddrages i skolernes pædagogik


2A. Faktaboks

Forenede drømme-entusiaster

En dansk og en international forening arbejder for at skabe seriøs forskning og formidling om arbejdet med drømme



3. Artikel om drømme og kreativitet

Lyt til dine drømme

Historien er fuld af eksempler på opfindelser, romaner, kunstværker og musikstykker, som er blevet undfanget i folks underbevidsthed, mens de lå og sov. Kan vi blive bedre til at bruge vores drømme kreativt?



4. Artikel / faktaboks om drømmeforskningens historie

Drømmeforskning – dengang og nu

Fænomenet drømme – og studiet af dem – opfattes generelt som “unyttigt”. Det er eksempelvis ikke noget, som de psykologistuderende på universiteterne lærer noget om. Sådan har det ikke altid været.


Tekst: Mik Aidt   



Klik på ikonet for at downloade artiklerne 2, 3 og 4








 
This page was last updated on 14 October 2007